Saturday 27 March 2010

laupäeval, 27. märtsil

Täna on meie 6. päev saarel ja eriliseks teeb selle päeva asjaolu, et täna sajab vihma. Vihma on siin tegelikult lubatud igaks päevaks, aga sadama hakkas täna pärastlõunat kui olime merel.

Meie merepäev nägi välja üsna tüüpiline. Ükskõik, kus maailma otsas te ka poleks, kõikjal pakutakse turistidele ka päeva merel veetmiseks, eks ole. Hommikul koguti minibussidega rahvas Sofitelist ja Hiltonist peale, viidi kl 9'ks sadamasse, sealt startis lugematul hulgal katamaraane, kiirpaate jm veesõidukeid turistidega, kõigil üks siht - minna vaatama delfiine Tamarini lahte, kus nad igal hommikul oma hommikutiire teevad! Ja tõepoolest delfiinid tulid meile end näitama! Kuus - seitse delfiini liuglesid väledalt paatide ja laevade vahel, kus turistid neid kaamerasse püüdsid saada.
Delfiine vabas looduses näha on imetlusväärne. Pärast seda enam delfinaarium ei tõmba!

Pärast delfiine võtsime kursi väikesele lahele, kus oli kena koht snorkeldamiseks - palju värvilisi kalu ja koralle ning seal kulus meie merereisist tunnikene. Samal ajal kui turistid ujusid, tegid pardapoisid meile süüa. Igal katamaraanil oli grillimiseks ahi, kus tehti eesti mõistes shaslõkki, grilliti kala ja ei puudunud ka kohalik delikatess - lobster! Riis - pasta - salat - vein - õlu - kohalik rumm ja karastusjoogid olid kaldalt kaasa võetud. Magustoiduks grilliti meile banaane! Lõunasöök oli parim, mida soovida! Pärast lõunat viidi meid pisikesele Benitier'i saarele, kus oli veel võimalus ujuda ja puhata. Pärast seda algas teekond tagasi ja läks lahti ka vihmasadu. Ja sadu muudkui kestab! Ja minu pea käib ringi justkui oleksin veel merel!

Reisi pilte (merereisi omad tagapool) saab vaadata siin - http://public.fotki.com/MarilynM/mauritius-2010/

Kui te olete palju maailmas ringi reisinud, siis te tõenäoliselt ei vaja minu järgmiseid õpetussõnu pika lennureisi üleelamise kohta. Meie reis Mauritiusele algas Pariisist ja kestis hetkest kui lennukit hakati väravast välja pukseerma 11 tundi ja 40 minutit, millele lisandus lennukis olemise aeg enne õhkutõusmist, ca 1 tund.
Millega siis tegeleda 12 - 13 tundi? Kui öö jääb vahele, siis tuleb kindlasti magada. Seda puhkust on vaja, et omada energiat järgmisel hommikul lennukist lahkumiseks ja hotelli jõudmiseks.
Ma kadestan inimesi, kes saavad selili olles magama jääda! Mina kahjuks ei saa ja seetõttu palusin perearstil kirjutada endale sellised unerohud, mis kiiresti mõjuma hakkavad, 6 - 8 tundi magada lasevad ja pärast uniseks ei jäta. Enne und aga tuleb millegagi tegeleda ja sellele tuleb mõelda juba kodus - raamatud, mängukaardid, laptop on igati asjalikud kaaslased nii pikal reisil. Õnneks on tänapäeva lennukites personaalsed ekraanid, kust saad valida filme ja mänge personaalseks vaatamiseks. Air Mauritiuse pardal on need igaljuhul korralikud.
Kaks viimast tundi lennukis kulusid hommikusöögile, enda ja asjade korrastamisele ja hommikusele unistamisele eelolevast reisist:)
Mõned olulised asjad veel kaasavõtmiseks- soojad kodused sokid, hambahari- ja pasta, käte-, näo- ja huulekreem ning kindlasti palju lugemisvara, et aeg kiiremini kuluks.

Hakkan tänaseks oma blogi lõpetama, sest õhtusöögi aeg on käes ja õhtusöök on teatavasti hotellielu olulisemaid hetki, milleks tuleb põhjalikult ette valmistada! Et siis ennast tuleb ette valmistada muidugi. Parimad õhturiided selga ja suu punaseks - selline on Sofiteli õhtusöögi dress code (naistele)!
Eelneval viiel õhtul pole ma kohanud ühtegi eelrooga, pearooga või magustoitu, mis oleks olnud ka eelmise päeva menüüs. Umbes 20 nimetust eelroogi ja salateid, 5 sorti kana, 5 sorti kala, lambaliha, loomaliha, kartulid, pasta, riis, sushi, 10 sorti juustu ja 20 valikut magustoitu, selline on ühe õhtu keskmine valik!
Ja kuna täna on laupäev, siis on toimumas rannabaaris ka 60'ndate tantsuõhtu, kuhu meil on plaanis peale õhtusööki kindlasti minna!

Kui homme vihma ei saja, siis pärast hommikusööki on meil plaanis suunduda ca 10 km kaugusel asuvasse linnakesse turule. Turu-uudistest ja hindadest siis juba homme!